sobota, 26 marca 2022

Bez słów...


Cześć, dzień dobry, dobry wieczór. 

Sobota. 

Temat:

CISZA

Bardzo doceniam czas kiedy mogę być sama ze sobą, kiedy nie muszę mówić nic. 

Cisza zmusza do wejrzenia w siebie, do zastanowienia się, co odczuwamy w danym momencie, w związku z daną sytuacją, z człowiekiem, z tym, co robimy. To, co się wyłania, nie zawsze nam się podoba, czasem bywa wręcz bardzo niewygodne.

 Pozostaję w ciszy w medytacji, w trakcie praktyki jogi , w moich wyjazdach rowerowych, w rozłożonej na plaży macie. 

Cisza jest przestrzenią, gdzie spotykam się ze swoimi myślami, ze swoimi emocjami. Cisza nauczyła mnie dystansu do tego, co przychodzi z zewnątrz i nie jest moje. Pokazała, że wcale nie trzeba reagować na to, co ktoś mówi albo robi.  Pozwoliła mi się zatrzymać, żebym mogła wziąć głęboki oddech i nic nie robić. Pokazala, że zasada Wu wei przynosi wiele pozytwnych rozwiązań. 

Moja cisza, to  miejsce na znajdowanie odpowiedzi w sobie. Słuchanie swojej intuicji i swojego serca. Cisza, to miejsce gdzie uspokaja się umysł i zachodzi transformacja. 



Jakis czas temu Magda podesłała mi utwór zespołu GGDuo, jej tekst mnie wzrusza, jest odpowiedzią czym dla mnie jest CISZA. 


Kiedy znowu mnie zawiodą mój wzrok i słuch

Gdy wypowiedzianym słowom już zabraknie tchu

Pośród myśli słów potoku ukryła się wiem

Usiądę i zaczekam na choćby mały jej cień

Moja cisza jest jeziorem zanurzę się w nim

W ciszy ustępuje ciężar oskarżeń i win

Moja cisza mnie otula dobrze mnie zna

Moja cisza pokazuje gdzie zaczynam się ja

Choć tak wiele nadaremnie padło słów na wiatr

Wiem że ona znajdzie we mnie co zgubione od lat

Ciszy muszę oddać wszystko po ostatnią część

Tylko wtedy się ośmieli nadać życiu sens

Moja cisza jest jeziorem zanurzę się w nim

W ciszy ustępuje ciężar oskarżeń i win

Moja cisza mnie otula dobrze mnie zna

Moja cisza pokazuje gdzie zaczynam się ja

Cisza nie jest samotnością lecz przestrzenią do zmian

W ciszy znaną mi melodię od serca gram

Cisza szczerze mi opowie co usłyszeć mam

Moja cisza jest motylem o skrzydłach jak ptak

Cisza uczy mnie zamieniać moje nie na tak

Moja cisza mnie prowadzi obok mnie trwa

Moja cisza pokazuje gdzie zaczynam się ja. 


Ola się śmieje... Kocha ciszę


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz