wtorek, 26 stycznia 2021

Uważność...

Cześć, dzień dobry, dobry wieczór.

Dziś dzień zaczął się nie tak jakbym tego chciała. I tak bywa. Jednak już przestaję się tym przejmować. Wiedziałam, że myśl z przeszłości za chwilę minie, jak tylko włączę swoją poranną medytację i usłyszę głos Klaudii, która powie: "Płyniemy".... Oczywiście tak się stało, niepotrzebne myśli odeszły. Zostało tylko to, co powoduje, że staję się uważna, że dostrzegam szczęście w  szczegółach. Uważność sprawia, że życie każdego dnia staje się cudem. Zobaczcie...


 To zdjęcie, zrobione dzisiaj na drodze, przy plaży.  Wychodząc z domu niebo było zasłonięte chmurami, w pierwszych 15 minutach marszu zaczął padać drobny grad, który mocno uderzał w moją twarz. Pomyślałam: " Kurde, ale trasa nas dzisiaj czeka. Dwie godziny w zimnym wietrze i śniegu z deszczem."  Nie jest to wielka przeszkoda, ale jest to pewien dyskomfort. Idą kilometr za kilometrem pogoda się zmieniała. Dochodząc do plaży wyszło piękne słońce. Morze wyglądało cudownie. A ta droga...Stanęłam na środku. Uważność...

Jedna myśl przeszła mi przez głowę: "Ta droga jest teraz jak moje życie" Jest lekko nierówna - jak teraz moje myśli, kiedy na chwilę powraca przeszłość.  Kamienie pokryte trawą - to są problemy, które niedawno widziałam,  teraz przykrywa je przekonanie, że jest cudnie i będzie tylko lepiej. Chmury - przechodzą, odkrywają błękit nieba - jak moje życie , które teraz nabiera lepszej szerszej perspektywy. Słońce - to ta moja wiara w siebie, w moją wytrwałość, prawdziwość, zadowolenie ze swoich przekonań. To wdzięczność za wszystko, to poczucie, że wszystko jest dobrze. To spotykanie życzliwych, serdecznych, dobrych ludzi. To poczucie że czuję się dobrze w swoim życiu.
 I ten widok przede mną....to nieznane, otwartość na to, co czeka mnie tam gdzieś. Bez zbędnych analiz, bez strachu, bez oczekiwań .... Tam też widzę blask słońca. Ciepłe promienie muskające skórę twarzy. Jest mi dobrze.

Znalazłam jeszcze tekst, który dokładnie odzwierciedla to, co teraz czuję:

Uważność to spokój,
To cisza,
To refleksja,
To dobry wybór.
To równowaga.
To rodzaj wolności.
Wybierasz co chcesz.
Nie dlatego, że musisz.
Uważność to danie sobie czasu.
Dokładnie tak.
Daj sobie czas.
Nie motaj się.
Nie szamocz z życiem.
Wsłuchaj w siebie.
Usłysz to, co ważne dla Ciebie.
Tak właśnie.
Dla Ciebie.
Podaruj sobie czas.
Podaruj sobie wytchnienie.
Podaruj sobie wolność.
Uwierz.
Nic nie musisz.
Wszystko możesz.
Bo to, co ma przyjść, przyjdzie.
I jeśli ma zostać, zostanie.
A jeśli ma odejść, odejdzie.
A TY?
Żyj.
Kochaj.
Śmiej się.
Doceniaj.
Naucz się latać.
Płyń.
Bądź.

Edyta Maria Bożydar
\

Ola się śmieje... jest uważna.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz