piątek, 3 kwietnia 2015

miedzy schabem a salatką

Dobry wieczór
Późno już ale myślę o  tym, że chcę  coś jeszcze napisać.
Dzisiaj był dzień taki jak lubię: zabiegany , zapracowany pachnący już świętami.
Rano zakupy w biegu , oczywiście zakupy odstane w długich kolejkach.
Później pichcenie, pieczenie mięs, krojenie sałatek i fajne chwilę przy kawce z siostrą.
jednak dobrze jest przystanąć na chwilkę, usiąść przy stole i pogadać.
Dobrze jest móc z kimś porozmawiać i rozmawiać jak najwięcej i z wieloma osobnymi. Słuchać tego o ktoś ma do powiedzenia, albo tylko słuchać żeby dana osoba mogła się najzwyczajniej w świecie  wygadać.

Wczoraj miałam trudną rozmowę z koleżanka bardzo mi bliską, która miała ciężki dzień. Ja Ją pocieszam , słuchałam co mówi, po to żeby z Nią być, żeby Jej było lżej.danej sytuacji. Sugeruje rozwiązania, narzuca wręcz swoje zdanie.
Jak często jesteśmy oceniani przez innych . Oceniają nasz wygląd , sposób zachowania, sposób myślenia.
Ja też oceniałam, krytykowałam sprawiając bliskiej osobie przykrość. Wydawało mi się że mam prawo napominać, wchodzić w "czyjeś buty" i teraz już nie chcę tego robić.

Nie dlatego, że nie mam swojego zdania, oczywiście mam. Nie chcę tylko oceniać tego co robi ktoś inny. Wiem ,że ważne jest żeby dawać komuś prawo wyboru, prawo do własnych decyzji chociaż w moim mniemaniu mogą to być decyzje niesłuszne. Nie mam prawa zabierać komuś prawa do jakiegoś doświadczania. Nie ja będę ponosić tego konsekwencje.

Każdy jest wolny i każdy chce decydować o sobie, o tym co dla niego słuszne, a co nie.
Nikt nie może, dopóki nie będzie w danej sytuacji, postawić się na Twoim miejscu i powiedzieć jak bym to na Twoim miejscu tak czy tak zrobiła.

Ja też nie lubię, gdy mi się coś każe zrobić, jak mi się coś narzuca i teraz staram się szanować czyjąś
niezależność.

Trzeba wydobywać z ludzi to co najlepsze, motywować, wspierać w jego decyzjach , popychać do przodu słuchać co mówią i nie narzucać a słuchać co oni chcą, czego oczekują.

Pokazywać, że każdy dzień jest dobry na początek czegoś nowego, że nie ma co czekać do jutra, trzeba zmieniać swój świat na lepsze dzisiaj, że każda zwłoka, to strata czasu.



Ważne jest żeby motywować, żeby nie zatrzymywać tego co zmienia się w moim życiu dla siebie, żeby się dzielić. Dzielić się z każdym. Dawać szczęście, uśmiech, dobre słowo, gest uciśnięcia dłoni, przytulić się.



Nie czekać na to co przyjdzie, wyciągać po to rękę, działać, działać, działać....

I trzeba być sobą, nie patrzeć co mówią inni, trzeba dawać sobie prawo do błędów.

OLA SIĘ ŚMIEJE bo wreszcie jest sobą

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz